رئیس پلیس فتا استان کرمان از خسارت ۵۰۰ دلاری در پی اعتماد به وعده سود میلیاردی ارز دیجیتال در یک کانال تلگرامی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: در پی مراجعه یک شهروند کرمانی به پلیس فتا و طرح شکایاتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی ارز دیجیتال به مبلغ تقریبی ۲۵۰ میلیون ریال تحت عنوان سیگنال دهی و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در یک کانال تلگرامی، پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد پس از راهنمایی‌های کانال بیان شده اقدام به سرمایه گذاری کرده و مراحل خرید ارز و راه اندازی کیف پول را کارشناس همان کانال برای وی انجام داده که با داشتن رمز کیف پول شاکی اقدام به برداشت مبلغ ۵۰۰ دلار از حساب او کرده و دیگر پاسخگو نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان بیان داشت: فعالیت در حوزه رمز ارز‌ها نیاز به دانش بالایی دارد؛ اما متاسفانه نبود اطلاعات و آگاهی برخی از شهروندان باعث می‌شود که به دام کلاهبرداران هدایت شده و زمینه سو استفاده از آنان فراهم شود.

 او در خصوص سرمایه گذاری برخی افراد در زمینه ارز دیجیتال تصریح کرد: ورود به این بازار بدون دانش و تخصص کافی، احتمال از دست رفتن سرمایه را دوچندان می‌کند. 

سرهنگ رضایی  بیان کرد: شهروندان فریب تبلیغاتی با عناوین دریافت سود میلیاردی در معامله ارز دیجیتال، استخراج بدون دستگاه، درآمد میلیونی از استخراج بیت کوین و اجاره دستگاه‌های استخراج را نخورند و به هیچ عنوان شماره حساب بانکی و یا کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و ضمن مراقب نسبت به ترفند کلاهبرداران در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار